j. lee

Kriszti utazási blogjaLeeds Kastély

A valaha királyi rezidenciaként működő monumentális parkban 15000 Fontért vásárolhattunk volna éves golfbérletet, de ehhez nem volt kedvünk. Inkább körbejártunk egy kicsit, megtekintve az óriásira nőtt növényzetet, az impozáns kastélyt és a hozzá tartozó botanikus kertet…

a.eszter utazási blogjaPárizs, Louvre

Ismét egy fantasztikus élménnyel gazdagabban... A Louvre Franciaországban, Párizs központi részén található nemzeti múzeum, mely a világ egyik legismertebb múzeuma. Az európai képzőművészetek gyűjteménye mellett egyiptomi, iszlám, keleti…

szalay2 utazási blogjaKrakkó, a Wawel, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Krakkó legnagyobb látványossága kétségkívül a Wawel. A királyi vár és a hozzá tartozó egyéb létesítmények egy szerves egészet alkotnak a Visztula partján. A parkolási díjak elkerülése miatt célszerű az autót a folyó…

szalay2 utazási blogjaTátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaNaklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk…

Giuseppe utazási blogjaBaltikum, Finnország, Szentpétervár

Utazásunkat a Baltikum felé, sok éves érdeklődésünk előzte meg. Ifjúkori emlékeinkből felsejlett, hogy már a Szovjetunió fennállása idején is a három kis balti „állam” más volt, mint a birodalom többi tagországa. Már…

szalay2 utazási blogjaAdršpach-i sziklák 2. , SzG3

Ha rangsorolni kellene az idei (2018) betervezett látnivalókat, akkor ez benne van az első háromban. Már jó régen jártunk erre (kb. 25 éve) és most kihasználtuk, hogy Nowa Rudától csak 25 km-re volt ez a hely. Így meg tudtuk mutatni az unokámnak is ezt a pompás helyet…

szalay2 utazási blogjaKudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKanári sziget, Tenerife, Pico del Teide vulkán

Tenerife, vagyis ahogy a németek mondják Teneriffa (ezentúl így is írom, mert jobban tetszik) egy nagyon érdekes vulkanikus eredetű sziget egzotikus növényekkel, bizarr tájjal és alvó vulkánokkal. Ezért csendben, lábujjhegyen közlekedtünk…

szalay2 utazási blogjaJungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el…

szalay2 utazási blogjaMünchen 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amióta kijárok Németországba, Münchenről keveset írtam. Most néhány, talán különálló beszámolót nem érdemlő helyről írok. Az utca (sugárút) a Residenz (és a Hofgarten) felől indul észak felé…

JeDee utazási blogjaPrága, Károly-híd (Česká Republika, Praha, Karluv most)

A 16 pillérrel rendelkező Károly-híd (Karluv most) alapkövét 1357-ben IV. Károly német-római császár fektette le, - a helyén korábban egy fahíd állt - , a híd végül 1402-re készült el, 1851-ig ez volt az egyetlen híd a Moldván. A Károly-híd…

magdinurse utazási blogjaSárospataki vár

A XIII. században, a tatárjárás után épült a település középkori vára Sárospatak és Sátoraljaújhely között, a Vár-hegyen. Az oklevelek gyakran említették, az Anjouk alatt királyi, majd királynői tulajdon volt. A XVI. század második felében pusztult el…

szalay2 utazási blogjaPilisszentkereszt, a Dera patak szurdokja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában elég sokszor jártam erre (a családdal), mivel közel van Bp-hez, így akár egy rövidebb, délelőtti sétára is jó. Sokan inkább a Holdvilág árokba mennek, mivel azt ismerik, pedig ez nincs messze tőle (kb. 7 km)…

szalay2 utazási blogjaMünchen, Westpark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most először egy kis értetlenséget érzek, legalább is ezzel a hellyel kapcsolatban. Az általam látott egyik legszebb (ha nem a legszebb) parkban jártam. Előzetesen a fotó albumot feltettem a Facebookra is valamint itt is bemutattam…

szalay2 utazási blogjaSzeged, a Vadaspark, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szegedről szólva még egy helyről nem írtam, ez a Vadaspark. Ennek persze az egyik oka az volt, hogy 2010-ben, amikor ott voltam, még csak nagyon a kezdetén tartottak a fejlesztéssel. Ez amiatt volt, hogy ez a vadaspark…

magdinurse utazási blogjaPortsmouth

Portsmouth Anglia déli partjának egyik nagyvárosa 186 ezer lakossal. Évszázadokig meghatározó jelentőségű hadikikötő volt, ma is a Royal Navy egyik központja. A város nagy része Portsea Island félszigeten fekszik. Hosszú időn át a franciák elleni…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Táncsics börtön, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az amerikaiak visszaadták a volt Táncsics börtön épületét, október 6. alkalmából 2 napig meg lehetett tekinteni. Ezt az alkalmat én is megragadtam és hétfőn meglátogattam a helyet. Nagy tömeg volt, ami igen jelentős érdeklődést jelentett…

barchen utazási blogjaRangun - Yangon

Végre idén tavaszal eljutottam ide is. Ha minden igaz a 140. ország ahol jártam. Pár éve terveztük, hogy ide jövünk, de a lázadó szerzetesek meghiúsitották tervünket. Nagyon szegény ország de hatalmas. Amikor itt voltunk márciusban nagy földrengés…

Évi utazási blogjaRóma-Pantheon

Az egyik legjobban megmaradt ókori római műemlék, és egyben valószínűleg korának egyik legépebben megmaradt épülete a római Pantheon. A Pantheon Róma államvallásának hét istene tiszteletére épült a 7. század eleje óta, a mai napig pedig keresztény templom…

István utazási blogjaChartres

Chartres városát az ókorban a rómaiak táborhelynek, szálláshelynek használták. A neve akkor Chastres volt, ez a szó a latin castrum szóból származik. Chartres bizonyítottan az a hely volt, ahol Szent Corbinian született 670 körül. Nevezetességek: *…

PK utazási blogjaDám-Akadályfutó Verseny

A Dám-Akadályfutó Verseny előtt néhány nappal leestem egy lépcsőn, mentő vitt el több sérüléssel. Feküdtem egy hétig, majd eljött a döntés ideje, hogy mi legyen a másnapi versennyel. Akkor úgy voltam vele, hogy elmegyek, bár nem tudom mennyire jó ötlet... Utólag…

WorldWalk utazási blogjaPárizs

Üdvözlet a szép és nyüzsgő Párizsból. Párizs egy nagy város, nagyon nagy. 25-30 kilométert gyalogoltunk hogy a keleti oldalról, a város széléből bejussunk a központba. Már Pesten is jellemző, hogy az emberek nem tudják mi merre van, hiszen…

szalay2 utazási blogjaBudapest, Szent István bazilika, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Úgy látszik, mostanában csak Budapest eddig be nem mutatott turisztikai helyinek ismertetésére van időm, sajnos ebben is csak lassan tudok haladni. A bazilika tényleges turisztikai célpont, egyrészt az igen jó elhelyezkedése…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Budai Sas-hegy természetvédelmi terület, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez egy olyan hely, amelyet végre minden fanyalgás nélkül ajánlhatok mindenkinek. Ha egyetlen, viszonylag jelentéktelen problémát mégis megemlítek, az pont az, hogy ha valaki egy kicsit figyelmetlen, elég nehéz lesz…

szalay2 utazási blogjaSteyr, SzG3

Volt szerencsém a közelmúltban egy 8 napos osztrák-német-svájci utat szervezni magamnak. Sajnos most a feleségem nem tudott velem jönni, így egyedül mentem. Az első szállás (mint az összes többi is) Németországban volt, így oda felé nem sok helyet tudtam beiktatni…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaKréta sziget, Chersonisos,The Village Heights Golf Resort*****

Pénteken reggel hatkor már a FlyNiki egyik repülőgépéről néztem le az ébredező Gráz-ra. Miután megreggeliztünk Athén felett, nemsokára már landoltunk is Kréta fővárosában, Heraklion-ban. A nyári időszámítás miatt csak egy órát ugrottunk az időzónában, így már fél…

szalay2 utazási blogjaKežmarok (Késmárk), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A szepességi városok közül ez tetszett a legjobban (ha sorrendet akarok felállítani, akkor másodikként Lőcsét jelölném). Elsősorban azt kell tisztázni, hogy - a helybeliek szerint - a pontos magyar kiejtése Kézsmárk. Igazából azért tetszett…

MC BUBU utazási blogjaDOBA, Somló vára

A vár keletkezésének ideje ismeretlen, de feltehetőleg a tatárjárás, tehát 1241-42. után épült mint királyi vár. Királyi vár 1370-ben is, amikor Ákos bán a várnagya, és…

szalay2 utazási blogjaGrein, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az osztrák Dunakanyar három részből áll: Wachau (ez a legismertebb), Nibelungengau és a Strudengau. Grein a Strudengau nyugati bejáratát őrzi, szó szerint, mivel az alkalmas hely miatt egy vámszedő hely alakult…

Oszd meg ezt a keresést: j. lee